Výpis systémových zpráv

Letní sada nových funkcí

Ani v létě nepřestáváme pracovat na systému PVU. Tentokrát jsme si dali mimořádně záležet a přinášíme takovou porci novinek, jaká tu ještě nebyla.

Od spuštění nové generace systému posloucháme vaše připomínky a náměty a provedli jsme zcela zásadní úpravy, které přináší nejen zcela nové funkcionality, ale i upravené rozhraní aplikace, díky kterému bude práce s aplikací přehlednější, rychlejší a snazší. Pojďme se podrobněji podívat na novinky této verze:

Pro dodavatele:

1.       Agregace zakázek z Věstníku veřejných zakázek (VVZ)

Systém PVU opět potvrzuje svoji pozici jako největší zdroj veřejných zakázek na trhu. Nově bude zobrazovat i zakázky z VVZ. Vedle tohoto zdroje již nyní podává informace o veřejných zakázkách z elektronického tržiště Gemin a téměř stovky systémů E-ZAK, které naše společnost dodala největším českým zadavatelům z řad měst, obcí, státních úřadů a institucí. Zakázky ze všech systémů naleznete v katalogu zakázek a jsou přehledně označeny příznakem, ze kterého systému pocházejí.

Vy, co využíváte službu Zasílání veřejných zakázek na e-mail, nezapomeňte si zdroj VVZ přidat v Nastavení odběru.

2.       Sledování zakázky

Nyní je možné označit zakázku jako oblíbenou a tak ji sledovat v průběhu celého životního procesu. Zakázka je poté nejen opticky zvýrazněna ikonou hvězdičky v seznamu zakázek, ale také se objevuje na vaší domovské stránce v seznamu sledovaných zakázek, což výrazně usnadňuje její zpětné dohledání a práci s ní. Navíc je díky tomu možné sledovat aktualizace zakázky (viz. další bod). V seznamu zakázek můžete také jednoduše zobrazit jen sledované zakázky za použití pokročilého filtru. Tato funkce je součástí služby Zasílání veřejných zakázek na e-mail.

sledování 1

sledování 2

3.       Upozornění na změny v zakázce

Pokud zakázku označíte jako sledovanou (viz. předchozí bod), budete informováni o všech změnách, které v zobrazovaných informacích nastanou. Pokud majitel zakázky změní lhůty, popis nebo například vloží nový dokument, budete o tom automaticky informováni. Žádná důležitá informace už vám tak neunikne. Tato funkce je součástí služby Zasílání veřejných zakázek na e-mail.

4.       Sloučení systémových mailů

Sloučili jsme systémové e-maily, kterými vás PVU informuje o nových zakázkách a o změnách v jednotlivých zakázkách. Nyní již nebudete dostávat jednotlivé zprávy o každé jedné uveřejněné zakázce a každé změně provedené ve sledovaných zakázkách ale dva souhrnné maily (nové zakázky a změny ve sledovaných zakázkách), které zobrazí všechny požadované informace souhrnně a přehledně. Tyto zprávy budou odesílány každý den v sedm hodin ráno a budou obsahovat informace za uplynulých 24 hodin.

Pro zadavatele:

1.       Identifikace uživatelů, kteří stahují dokumentaci k veřejným zakázkám

Opět jsme vyslyšeli vaše prosby a zařadili jsme tuto funkci do systému. Nyní je možné u každého vkládaného dokumentu nastavit, zda bude zobrazen i nepřihlášeným uživatelům nebo jen přihlášeným. Pokud zvolíte druhou možnost, u tohoto dokumentu následně vidíte nejen kolikrát byl uložen, ale i kdo a kdy tuto akci provedl.

2.       Statistiky profilu zadavatele

Není snadnější způsob, jak získat informace o svém profilu zadavatele, než na nové stránce statistik profilu. Tam naleznete podrobné a přehledně zpracované informace o návštěvnosti svého profilu, zakázkách, dokumentech…

3.       Nový druh zadávacího řízení

Přidali jsme nový druh zadávacího řízení s názvem „Jiné“. Tento druh zadávacího řízení je možné použít například pro případ, kdy zadavatel zadává veřejnou zakázku na základě výjimky dle § 18 odst. 4 písm. f) ZVZ.

4.       Detail dokumentu

Další novinkou je detail dokumentu. Ten je možné zobrazit pro každý vložený dokument a stránka přehledně zobrazuje informace o elektronických podpisech, verzích, detailu dokumentu a pro vlastníky dokumentu je připravena také informace s již zmíněnou identifikací uživatelů, kteří dokument uložili nebo zobrazili.

5.       Uložení konceptu zakázky

Nyní je možné uložit rozpracovanou veřejnou zakázku jako koncept a později se k ní vrátit. Byla to jedna z nejžádanějších funkcí a my jsme rádi, že jsme vám mohli vaše přání splnit.

uložení konceptu

6.       Kontrola uložení zakázky

Přidali jsme kontrolu uložení zakázky, která zabrání opuštění stránky editace zakázky, ve které jste provedli změny, ale zapomněli kliknout na tlačítko uložit. To zvýší komfort práce se systémem a zabrání zbytečné ztrátě informací, které jste do systému zadali.

Společné:

1.       Vyhledávání a pokročilý filtr

Zoptimalizovali jsme základní i pokročilý filtr pro vyhledávání v katalogu zakázek. Položky jsou nyní přehledněji zobrazeny a pojmenovány tak, aby bylo na pohled zjevný jejich účel. Přidali jsme navíc i nápovědu a to ke každé jednotlivé části základního i pokročilého filtru. Nyní již vždy rychle a snadno naleznete přesně to, co hledáte.

pokročilý filtr

2.       Přepracované systémové menu přihlášeného uživatele

To je jedna z nejzásadnějších změn prostředí aplikace od jejího uvedení na trh. Přesunuli jsme ovládací menu z levého sloupce do horizontální lišty. Potřebné funkce jsou tak snadněji dostupné, jednotlivé volby jsou přehledné a získali jsme i více místa pro zobrazení jiných potřebných informací, například katalogů (viz. další body).

systémové menu

3.       Detail zakázky

Přepracovali jsme detail zakázky tak, aby všechny zobrazené informace byly podány přehledně a jasně, aby jakákoliv informace byla snadno a rychle dohledatelná.

4.       Domovská stránka organizace

Každá organizace má nyní svoji domovskou stránku. Na ní jsou přehledně zobrazeny všechny důležité informace ze systému, které potřebuje mít každý uživatel po ruce.

5.       Re-design katalogů zakázek a organizací

Zásadním způsobem jsme přepracovali dva nejdůležitější katalogy našeho systému: katalog organizací a katalog zakázek. Oba katalogy jsou nyní mnohem přehlednější, informace jsou lépe strukturované a přidali jsme také nové sloupce s novými informacemi a volbami. Při práci s vlastními zakázkami přibyla do sloupce akcí nová volba rychlého objednání potvrzení o uveřejnění zakázky, díky které je tento úkon nyní snadný a rychlý.

6.       Přehlednější sekce Časté otázky (FAQ)

Zapracovali jsme na zpřehlednění často kladených otázek. Nevíte si rady? Neváhejte před kontaktováním technické podpory nahlédnout.

7.       Statistiky systému PVU

Přidali jsme zcela novou stránku, která zobrazuje souhrnné statistiky systému PVU. Můžete si tak snadno udělat obrázek o tom, jak efektivní PVU je, kolik a jakých veřejných zakázek bylo vypsáno a v jakých hodnotách. Statistiky PVU naleznete v horním menu pod položkou Statistiky.

Jak sami vidíte, je to pořádná porce novinek. Velmi uvítáme vaši zpětnou vazbu, ať už pozitivní nebo s návrhy pro další vylepšení. Můžete je zasílat na jiri.maly@qcm.cz. Na vaše reakce se těší vývojový a produktový tým QCM.